Několik slov systémově

Hry se účastní celkem šest rovnocenných stran, které se pro daný ročník rozdělí dle svého uvážení na dvě již neměnné tříčlenné aliance. Zároveň však všechny zůstávají herně samostatné.
Strany jsou tvořeny hrdiny, zvláštními postavami, vlajkonoši, kapitány a jednotkami. Role se volí při registraci (s výjimkou kapitánů) a v průběhu akce se již nemění.
Každá role má detailní náhled obsahující herní popis, kostýmové nároky, povolené zbraně a seznam registrovaných. Obsazení hrdiny, zvláštní postavy, či vlajkonoše, je již v náhledu strany dáno na vědomí přiřazením jména hráče. Pro jednotky je tamtéž uváděn stav celkový formou „počet obsazených míst” / „maximální počet”.


Hrdinové

Vůdčí osobnosti zúčastněných stran. Disponují řadou unikátních schopností a i z hlediska základních statistik převyšují jednotky.
Vývoj hrdinů v rámci hry je závislý především na míře jejich úspěšnosti při plnění osobních questů (náročnější ve srovnání s jednotkami).


Zvláštní postavy

Jedná se o bytosti „na přání”. Každá strana disponuje právě jednou. Musejí tematicky zapadat do světa Heroes a mít smysluplnou existenci. Hierarchicky se nacházejí níže než hrdinové, vůči jednotkám pak v závislosti na povaze konkrétní bytosti. Z hlediska statistik platí totéž, byť disponují i několika unikátními schopnostmi. Hlavním účelem těchto bytostí má být atmosferický přínos.
Vývoj se u zvláštních postav příliš nepředpokládá a je tedy pravděpodobné, že jejich schopnosti se v průběhu akce nebudou zásadně měnit.

Vlajkonoši

Nositelé zástav, kteří mají výrazně kostýmově reprezentovat svoji stranu, kdy každá má právě jednoho. Ve hře jsou spíše symbolickou a atmosférickou posilou, podobně jako zvláštní postavy, nicméně stejně tak i oni disponují několika unikátními schopnostmi. Ty přitom neslouží ani tak jim samotným, jako spíše ovlivňují některé herní mechanismy ve prospěch jejich strany.
Vývoj vlajkonošů v průběhu hry záleží především na míře jejich úspěšnosti při různorodém soupeření s ostatními.

Kapitáni

Jedná se o nižší velitele jednotek 1. - 3. stupně. Jejich počet se odvozuje od reálných stavů a jsou před hrou vybíráni hrdiny. Pravidla kapitánů rámcově odpovídají jednotce.

Jednotky

Tvoří armády zúčastněných stran. Obecně se dělí podle stupně, k němuž náleží (jdete od leva do prava), doplněny navíc o jednu jednotku čistě kouzelnickou (se zvláštním rámem). Čím vyšší stupeň jednotky, tím méně je zastoupena a také úměrně silnější.
Pouze informačně jsou jednotky 1. - 5. stupně na stránkách dále rozděleny dle zaměření na bojové (), magické () a technické (). Z toho lze odvodit, zda jejich role ve hře bude primárně o zvládnutí zbraně (), užívání nosičových kouzel či schopností (), nebo podpůrné činnosti a ovlivňování herních mechanismů (). Zaměření přitom vyjadřuje dominantní, nikoliv jediný aspekt dané jednotky.
Vývoj jednotek se v průběhu akce odvozuje od budov postavených v domovském městě, tudíž se na nich odráží především ekonomická situace strany.